۱-کادر مدیریتی از دیدگاه بارلنگا به عنوان ذینفع درونی و مهم دانشگاه معرفی شده است. بارلنگا نقشها و وظایفی مثل ارتقا آگاهی کل جامعه دانشگاهی، به کارگیری شفاف نوآوریهای دانشگاهی، داشتن رویکرد کارآفرینانه و نوآورانه به آموزش و پرورش و پژوهش، ارزیابی مستمر فرایندها، رویه ها و روشها، تشویق اعضا به تعامل با عوامل بیرونی، ساخت مؤسسات ارتباطی، تشویق اعضا به پژوهشهای میانرشتهای، مشارکت مداوم با فناوری های جدید را از وظایف کادر مدیریتی میداند.
ساخت مؤسسات ارتباطی
تشویق اعضا به تعامل با عوامل بیرونی
تشویق اعضا به پژوهشهای میانرشتهای
ارزیابی مستمر فرایندها، رویه ها و روشها
به کارگیری شفاف نوآوریهای دانشگاهی
داشتن رویکرد کارآفرینانه و نوآورانه به آموزش و پرورش و پژوهش
ارتقا آگاهی کل جامعه دانشگاهی
مشارکت مداوم با فناوری های جدید
شکل۲-۳: وظایف کادر مدیریتی دانشگاه برای تبدیل شدن به دانشگاه نوآور
(اقتباس از بارلنگا، ۲۰۱۰).
۲-کادر اعضای هیئت علمی: از نظر بارلنگا (۲۰۱۰) اعضای هیئت علمی در دانشگاه نوآور نقش های مهمی بر عهده دارند مثل: رهبری پویا و دینامیک کلاسی با مباحثه فعال، تشویق تعامل و مشارکت دانشجویان با محققان، تمرکز بر مهارت های مدیریت پروژه، فراهم ساختن فرصت مشارکت و همکاری دانشجویان با تجارت، دریافت مستمر و مداوم آموزش، آشنایی با تکنولوژی و روشهای جدید تدریس و تدریس مهارت های کارآفرینی
فراهم ساختن فرصت مشارکت و همکاری دانشجویان با تجارت
تمرکز بر مهارت های مدیریت پروژه
آشنایی با تکنولوژی و روشهای جدید تدریس
تشویق تعامل و مشارکت دانشجویان با محققان
رهبری پویا و دینامیک کلاسی با مباحثه فعال
تدریس مهارت های کارآفرینی
دریافت مستمر و مداوم آموزش
شکل۲-۴: وظایف کادر اعضای هیئت علمی دانشگاه برای تبدیل شدن به دانشگاه نوآور
(اقتباس از بارلنگا، ۲۰۱۰).
۳-کادر تحقیقاتی: از نظر بارلنگا (۲۰۱۰) به عنوان ذینفع درونی دانشگاه معرفی شده است که دارای ویژگیهایی مانند پیشینه بینالمللی و ناهمگون، ویژگی ارتباطی باز و گسترده، برنامه های تشویقی و دادن پاداش به آنها برای نوآوری، همکاری با بازیگران متنوع ملی و بینالمللی، تناوب حرفهای، کار کردن در گروه و دارای ویژگی منعطف بودن برای سازماندهی مجدد گروه های تحقیقاتی.
برنامه های تشویقی و دادن پاداش به آنها برای نوآوری
کار کردن در گروه و انعطاف پذیری برای سازماندهی مجدد گروه تحقیقات
پیشینه بینالمللی و ناهمگون
تناوب حرفهای
همکاری با بازیگران متنوع ملی
و بینالمللی
ویژگی ارتباطی باز و گسترده
شکل۲-۵: ویژگیهای کادر تحقیقات دانشگاه برای تبدیل شدن به دانشگاه نوآور
(اقتباس از بارلنگا، ۲۰۱۰).
۴-کادر کارکنان اجرایی دانشگاه: کادر کارکنان اداری دانشگاه از نظر بارلنگا (۲۰۱۰) به عنوان ذینفع درونی دانشگاه معرفی شده است که دارای وظایفی مثل تخصص در فناوری اطلاعات و مدیریت تغییر سازمانی، پشتیبانی و توسعه روشهای آموزشی جدید، حمایت از محققان در جست و جو و کار با شرکای خارجی، کمک و پشتیبانی دانشجویان در پیدا کردن فرصتهای همکاری با سازمان های خارجی، حفظ جریان ارتباطات و مدیریت تحرک و انگیزه و تبادل برنامه ها.
حمایت از محققان در جست و جو و کار با شرکای خارجی
پشتیبانی و توسعه روشهای آموزشی جدید
حفظ جریان ارتباطات
تخصص در فناوری اطلاعات و مدیریت تغییر سازمانی
مدیریت انگیزه و تبادل برنامه ها.
پشتیبانی از دانشجویان در پیدا کردن فرصتهای همکاری با سازمان های خارجی
شکل۲-۶: وظایف کادر اجرایی دانشگاه برای تبدیل شدن به دانشگاه نوآور
(اقتباس از بارلنگا، ۲۰۱۰).
۵-دانشجویان: بارلنگا (۲۰۱۰) دانشجویان را به عنوان ذینفعان اصلی دانشگاه نوآور میداند که در تصمیم گیریها، اکتشافها، تجارب و در پروژه ها و کلاس درس شرکت کرده و بر اساس تکالیف عملی (درجه بندی شده بر اساس مقیاس خیلی زیاد) و پیمودن مسیر یادگیری شخصی(فردی)مورد ارزیابی قرار می گیرند و تجارب بینالمللی را به کار
شرکت در اکتشافها، تجارب و در پروژه ها
شرکت در کلاس درس
به کاربردن تجارب بینالمللی
ارزیابی بر اساس تکالیف عملی
یادگیری شخصی
شرکت در تصمیم گیریها
شکل۲-۷: وظایف دانشجویان در دانشگاه برای تبدیل شدن به دانشگاه نوآور
(اقتباس از بارلنگا، ۲۰۱۰).
۲-۱-۱-۱۴-۳-۳- ارتباط بیرونی
هماهنگی فعالیتهای سازمان و تبادل اطلاعات میان واحدهای گوناگون و متعدد آن مستلزم پیش بینی و تدارک طرق و وسایل ارتباطی مؤثر است. سازمان، بدون ارتباطات، از ادامه فعالیت باز میماند. پس ارتباط یکی از شرایط لازم برای فعالیت سازمان است. سازمان در واقع، شبکه پیچیدهای از ارتباطات است. هر گروه یا واحد سازمانی دارای ارتباط داخلی فراوان، و با واحدهای دیگر، دارای ارتباطات معدودی است ؛ در واقع ارتباط یکی از پدیدههایی است که همه جوانب زندگی انسان با آن سروکار دارد. فقط از طریق نوعی ارتباط است که افراد انسانی می توانند با هم مراوده و رابطه برقرار کرده و به حیات اجتماعی خود ادامه دهند (علاقهبند،
-
- -Teaching ↑
-
- – Knowledge ↑
-
- – Boyer ↑
-
- -Angelo ↑
-
- -Teaching Goals ↑
-
- – Henson ↑
-
- -Shulman ↑
-
- -Mishra & Koehler ↑
-
- – Niess ↑
-
- – Innovation ↑
-
- -Schunk ↑
-
- -Schutz, Crowder,& White ↑
-
- – Angelo & Cross ↑
-
- – Higher-order Thinking skillS ↑
-
- -King, Goodson& Rohani ↑
-
- – Basic Academic Success Skills ↑
-
- – Center for student success ↑
-
- -Discpline-Specific Knowledge and Skills ↑
-
- – Liberal Arts and Academic Value Liberal Arts and Academic value ↑
-
- -Janeksela ↑
-
- – Work and Career Preparation ↑
-
- -Personal Development ↑
-
- -Fives ↑
-
- -Nonako & Teece ↑
-
- – Davenport & Prusack ↑
-
- -Gammelgard & Ritter ↑
-
- – Jennex ↑
-
- -Sain & Wilde ↑
-
- -Nonaka ↑
-
- -Foss & Pedersen ↑
-
- -Spender & Grant ↑
-
- -King ↑
-
- -Mishra & Koehler ↑
-
- -Technological Pedagogical Content Knowledge(TPCK) ↑
-
- -Content Knowledge ↑
-
- – Pedagogical Knowledge ↑
-
- – Technological Knowledge ↑
-
- -Ball, Thames & Phelps ↑
-
- -Hill, Ball, & Schilling ↑
-
- – Alshehri ↑